NASZE UROCZYSTOŚCI 2018/19 ZEBRANIA Z RODZICAMI W ROKU SZKOLNYM 2019/2020 ORGANIZACJA ROKU SZKOLNEGO 2019/2020 GODZINY PRACY PEDAGOGA CHÓR SZKOLNY - COPERNICUS HYMN SZKOŁY WYCIECZKI 2018/19 DZWONKI WYCIECZKI 2017/18 (archiwum) NASZE UROCZYSTOŚCI 2017/18 (archiwum)

O SZKOLE

WYCIECZKI 2018/19

Wycieczka klas IV do Kotliny Kłodzkiej

W dniach 27-29.05. 2019  w naszej szkole odbyła się wycieczka  klas czwartych do Kotliny Kłodzkiej. Wyruszyliśmy spod szkoły o godzinie 7.30 i bez przeszkód i przygód dotarliśmy do kopalni złota w Złotym Stoku. Zwiedzaliśmy nie tylko kopalnię złota, ale również niezapomniany park maszyn średniowiecznych, których działanie mogliśmy sami wypróbować. Nie był to koniec wrażeń, bo potem udaliśmy się do Kłodzka i zwiedzaliśmy tunele minerskie pod Twierdzą Kłodzko – no i było sporo wrażeń, niektórzy z nas byli naprawdę przerażeni – wszystkim się podobało. Po takiej dozie atrakcji udaliśmy się zmęczeni do Dusznik Zdroju do Villi Fortuna, w której wszyscy zjedliśmy syty posiłek i wyspaliśmy się w wygodnych łóżkach. Na drugi dzień w pełni sił i gotowi na nowe przygody wyruszyliśmy na Szczeliniec – niesamowite widoki umiliły nam trudy wycieczki i wejście po niezliczonej ilości schodów. Ostatni dzień wycieczki to była okazja żeby zobaczyć jak wytwarza się papier metodą tradycyjną oraz zwiedzenie „Błędnych Skałek” – na szczęście nikt się zgubił i w nich  nie zbłądził. Wycieczka była bardzo udana i wszyscy szczęśliwi i zadowoleni wróciliśmy do swoich domów.

Iwona Musiał

Wycieczka do Sandomierza

W dniach od 5 do 7czerwca 2019 r. odbyła się ostatnia wycieczka szkolna klasy VIII. Na jej program składało się zwiedzanie pałacu, mini zoo oraz safari wśród bizonów w Kurozwękach, zwiedzanie zamku w Krzyżtoporze, spacer po starym mieście w Sandomierzu oraz podziwianie panoramy miasta z Bramy Opatowskiej. Zwiedziliśmy także niezwykłą wystawę „ Świat Ojca Mateusza”, której dodatkową atrakcją są naturalnej wielkości figury woskowe czterech głównych bohaterów serialu. W Zbrojowni czekała nas żywa lekcja historii oraz wspaniała zabawa. Dziewczyny mogły założyć suknie i wyglądały jak prawdziwe damy dworskie. Chłopcy natomiast, ubrani w zbroje, mogli poczuć się prawdziwymi rycerzami. W trzecim dniu naszej wycieczki udaliśmy sie na spacer po Górach Pieprzowych.

Wycieczka była udana i pełna atrakcji. Dopisała nam dobra pogoda, wspaniały humor i świetna zabawa!

WYCIECZKA DO OGRODZIEŃCA KLAS IV

WYCIECZKA DO OGRODZIEŃCA

03 października 2018 r. uczniowie klas czwartych, pod opieką wychowawczyń oraz p. Basi Tomaszek uczestniczyli w szkolnej wycieczce do Ogrodzieńca. Zwiedzanie tego interesującego miejsca zaczęliśmy od wizyty w Parku Miniatur, gdzie pod opieką przewodnika podziwialiśmy rekonstrukcje 17 Zamków Jurajskich, które można by pomylić z prawdziwymi, gdyby nie fakt, że są one 25 razy mniejsze od oryginałów. Poza tym mogliśmy także zobaczyć repliki machin oblężniczych.

Następnym punktem naszej wycieczki był Dom Legend i Strachów, gdzie mieliśmy okazję przenieść się w świat baśni i legend, z których słynie Jura Krakowsko-Częstochowska. Oj, dla niektórych było to ciężkie przeżycie, bo, oprócz wysłuchania owianych grozą opowieści, stanęliśmy oko w oko z potężnym czarnym psem, zostaliśmy otoczeni przez ogromne nietoperze, pająki czy ropuchę giganta, podziwialiśmy obraz pięknej kobiety, która nagle zaczęła zamieniać się w potwora, a na koniec wystraszyła nas biała dama. Krzyki i wrzaski towarzyszyły nam przez wszystkie komnaty tego domu, ale niesamowite wrażenia pozostaną na długo.

Po tej sporej dawce strachu mogliśmy już spokojnie odetchnąć, bo udaliśmy się do Parku Doświadczeń Fizycznych, gdzie znajduje się 35 urządzeń m.in.: Kołyska Newtona, Kolorowy Krater czy Symulator Lotów, dzięki którym przenieśliśmy się w świat eksperymentów i mogliśmy poznać podstawowe prawa fizyki. Największą atrakcją wśród tych urządzeń okazały się symulatory lotu i dachowania, które wymagały nie lada odwagi! Niestety pogoda spłatała nam figla i zaczęło mocno padać. W takiej sytuacji musieliśmy zrezygnować z dalszego zwiedzania i spaceru po ruinach zamku, który, spośród wszystkich zamków Jury Krakowsko-Częstochowskiej, uważany jest za najbardziej imponujące Orle Gniazdo. Zbudowany z twardego wapienia i dolomitów, przetrwał wieki. Zapamiętamy jego widok z zewnątrz!

Wycieczka do Ogrodzieńca dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń i na pewno długo jeszcze będziemy ją wspominać!